b_500_375_16777215_00_images_IMG_4172.JPGW niedzielę 29.10.2017r. grupa dzieci i młodzieży licząca 52 osoby udała się na wycieczko-pielgrzymkę do Bochni i Krakowa. O godzinie 13:15 z błogosławieństwem Bożym którego udzielił nam Ksiądz Proboszcz wyruszyliśmy w podróż. Radość nie opuszczała nikogo mimo kiepskiej pogody i szalejącego orkanu Grzegorz. Po 3,5 godzinach jazdy dotarliśmy do celu, którym była Kopalnia Soli w Bochni. Po zarejestrowaniu grupy wraz z przewodnikami zjechaliśmy windą kopalnianą na głębokość 250 metrów pod ziemią. Tam czekało na nas wiele atrakcji. Zwiedzanie kopalni z atrakcjami multimedialnymi, jazda podziemną kolejką czy też zjazd na 140 metrowej zjeżdżalni. Dla wielu zaskoczeniem było podziemne boisko, na którym mogliśmy grać w piłkę czy też podziemna dyskoteka, na której była okazja potańczyć. Po zjedzeniu kolacji i wieczornej toalecie o godzinie 23:59 nastała cisza noca.

Następny dzień rozpoczął się bardzo wcześnie, bo już o 6:30. Szybka poranna toaleta, bo już o 7:10 czekało na nas smaczne i obfite śniadanie. Najedzeni i spakowani wyruszyliśmy na powierzchnię ziemi. W pierwszym etapie czekała nas piesza wędrówka do windy wzdłuż zjeżdżalni, którą dzień wcześniej zjeżdżaliśmy. Po dotarciu do windy małymi grypami wyjechaliśmy na powierzchnię ziemi. Na powierzchni była okazja zaopatrzenie się w pamiątki. Największą i najcenniejszą pamiątką była sól, którą każdy zabrał do domu. Z Bochni udaliśmy się do Sanktuarium św. Jana Pawła II w Krakowie. W sanktuarium wysłuchaliśmy katechezy na temat Całunu Turyńskiego oraz nawiedziliśmy kościół św. Jana Pawła II. Umocnieni duchowo wyruszyliśmy w drogę powrotną do naszych domów. W Gliwicach zrealizowaliśmy ostatni i długo wyczekiwany punkt wycieczki - wizyta w restauracji McDonalds. W drodze powrotnej wszystkim dopisywał dobry humor i miłe wspomnienia z nocnej wizyty w Kopalni Soli w Bochni.

Wszystkim uczestnikom i wychowawcom dziękujemy z piękny czas wspólnego wyjazdu. Firmie FOLTRANS dziękujemy za bezpieczne dowiezienia nas do celu naszej wycieczko-pielgrzymki. Szczęść Boże.